Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Predikční validita společné části maturitní zkoušky a přijímací zkoušky na PedF UK
Bartáková, Irena ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Michek, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá predikční validitou společné části maturitní zkoušky a přijímací zkoušky na Pedagogickou fakultu UK. Jejím cílem je zjistit, jaký vliv mají tyto zkoušky na studijní úspěšnost, jejímiž kritérii jsou zde studijní průměry v jednotlivých ročnících bakalářského programu, celkový studijní průměr a známka ze státní závěrečné zkoušky. Datový soubor je tvořen studenty přijatými ke studiu pro akademické roky 2016/2017 a 2017/2018, a to na obory český jazyk, anglický jazyk a speciální pedagogika. Součástí práce je také přehledová studie mapující výzkum predikční validity v České republice i v zahraničí. V rámci empirické části jsou popsány a porovnány jednotlivé datové soubory včetně výsledků z maturitní a přijímací zkoušky a známek během studia na VŠ. Celkově jsou studenti nejúspěšnější u maturitní zkoušky z anglického jazyka, co se týče studijních oborů, nejlepších známek dosahují studenti oboru anglický jazyk, nejhorších studenti speciální pedagogiky. Ti ale naopak dosahují nejlepších výsledků u přijímací zkoušky a jsou též nejúspěšnější při samotném vysokoškolském studiu, ať se jedná o počet absolvujících, tak o průměrné známky během studia. Maturitní a přijímací zkouška dokáží nejlépe předpovědět studijní úspěšnost v 1.ročníku a dále průměrnou známku za celou dobu studia, přičemž...
The long-term impact of energy poverty and its mitigation on educational attainment: evidence from China
Martirosyan, Yervand
Existing studies demonstrate the short-run connection between environmental conditions and academic performance. However, the long-term effects of exposure to adverse living conditions on academic achievement remain underexplored. This study investigates the long-term impact of energy poverty, and policy interventions aimed at alleviating it, on the academic performance of Chinese schoolchildren starting from infancy. It specifically utilizes the Huai River Policy, which provides free winter heating exclusively to northern regions in China but not to adjacent southern regions. My findings suggest a significant positive influence of winter heating on schoolchildren’s academic performance, with a more pronounced effect for children born during winter months. The insights gained from this research could inform policy debates to enhance educational outcomes and human well-being.\n
The impact of technology in the classroom on academic performance
Vantuchová, Kristína ; Votápková, Jana (vedoucí práce) ; Secchini, Valeria (oponent)
Technologie hrají v našem životě důležitou roli a nemůžeme je ignorovat ani ve vzdělávacím procesu. Vybavení jednotlivých škol se často liší, což komplikuje otázku spravedlnosti. Tato bakalářská práce se snaží prozk- oumat dopad dotací na technologie ve školství na Slovensku po roce 2015. Pro ekonometrickou analýzu využíváme veřejně dostupná data poskytovaná TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) z roku 2019. TIMSS 2019 bylo zadáno žákům čtvrtých tříd v 64 zemích a zjišťovalo jejich výsledky v matematice a přírodních vědách a shromažďovalo kon- textové dotazníky vyplněné žáky, jejich rodiči, učiteli a řediteli škol. Ne- jprve jsme použili metodu rozdílu v rozdílech k odhadu dopadu politiky na výsledky učení. Českou republiku používáme jako kontrolní skupinu pro odhad vlivu dotací na Slovensku. Podle výsledků tohoto modelu způsobily dotace mírné zvýšení dosaženého skóre. Poté použijeme metodu obyčejných nejmenších čtverců (OLS) k posouzení dopadu více proměnných souvisejících s technologií. Výsledky se u různých proměnných liší. Klíčová slova: vzdělání, metoda rozdílů v rozdílech, TIMSS, technologie, dotace, Slovenská republika, Česká republika E-mail...
Testová úzkost v kontextu maturitní zkoušky
Slavík, Radovan ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent) ; Grambal, Aleš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou testové úzkosti u žáků středních škol v ČR v kontextu maturitní zkoušky a jejím vlivem na celkovou školní úspěšnost u této zkoušky. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu realizovaného ve školním roce 2017/2018 na vzorku 439 žáků šesti pražských středních škol. Cílem studie bylo ověřit model testové úzkosti založený na Lazarově transakčním modelu stresu, Ellisově kognitivním modelu A-B-C a na dílčích navazujících modelech dalších autorů (např. Hodapp či Rost). Teoretický model užitý v rámci tohoto výzkumu tedy přistupuje k testové úzkosti jako k formě stresové reakce sestávající ze tří postupných kroků, kterými jsou: (A) spouštěč ve formě testové situace; (B) kognitivní hodnocení a (C) emoční a behaviorální dopady, jejichž součástí je školní (ne)úspěšnost. Kroky B a C se nadále skládají z dílčích komponent a výstupů. Kvantitativní data, která byla sebrána za využití široké testové baterie osmi sebeposuzujících dotazníků, anamnestického dotazníku a objektivních výsledků maturitní zkoušky umožnila hlubší statistické zpracování. Za využití Spearmanova korelačního koeficientu, faktorové analýzy a vícenásobné lineární regresní analýzy se podařilo snížit celkový počet položek původního teoretického modelu, a zároveň mezi těmito položkami odhalit vzájemné vazby a ověřit...
Testová úzkost v kontextu maturitní zkoušky
Slavík, Radovan
Tato práce se zabývá problematikou testové úzkosti u žáků středních škol v ČR v kontextu maturitní zkoušky a jejím vlivem na celkovou školní úspěšnost u této zkoušky. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu realizovaného ve školním roce 2017/2018 na vzorku 439 žáků šesti pražských středních škol. Cílem studie bylo ověřit model testové úzkosti založený na Lazarově transakčním modelu stresu, Ellisově kognitivním modelu A-B-C a na dílčích navazujících modelech dalších autorů (např. Hodapp či Rost). Teoretický model užitý v rámci tohoto výzkumu tedy přistupuje k testové úzkosti jako k formě stresové reakce sestávající ze tří postupných kroků, kterými jsou: (A) spouštěč ve formě testové situace; (B) kognitivní hodnocení a (C) emoční a behaviorální dopady, jejichž součástí je školní (ne)úspěšnost. Kroky B a C se nadále skládají z dílčích komponent a výstupů. Kvantitativní data, která byla sebrána za využití široké testové baterie osmi sebeposuzujících dotazníků, anamnestického dotazníku a objektivních výsledků maturitní zkoušky umožnila hlubší statistické zpracování. Za využití Spearmanova korelačního koeficientu, faktorové analýzy a vícenásobné lineární regresní analýzy se podařilo snížit celkový počet položek původního teoretického modelu, a zároveň mezi těmito položkami odhalit vzájemné vazby a ověřit...
The Impact of Student Employment on Educational Outcomes: A Meta-Analysis
Kroupová, Kateřina ; Havránek, Tomáš (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Dosavadní vědecké poznatky nenabízejí jednoznačnou odpověď na otázku, zdali zaměstnání studentů má pozitivní či negativní dopad na jejich studijní výsledky. Cílem této diplomové práce je za použití metody meta-analýzy kvantitativně přezkoumat 861 odhadů, které pocházejí z 69 empirických studií popisujících vztah mezi prací studentů a jejich akdemickými výsledky. Po představení teorie a metodologických problemů při odhadování tohoto efektu, zkoumáme přítomnost publikační selektivity. Z naší analýzy vyplývá, že negativní odhady jsou reportovány častěji než pozitivní odhady. Pokud se však zaměříme na odhady studií, které uvažují možnou endogeneitu rozhodnutí studentů zapo- jit se do pracovního procesu, toto nadměrné publikování negativních odhadů (negativní publikační selektivita) zmizí. Kromě negativní publikační selektivity výsledky naší analýzy ukazují, že když očistíme efekt od této odchylky, výsledný půměrný efekt je téměř nulový. Za pomoci Bayesovského průměrování modelů dále zkoumáme, které aspekty primárních studií, ze kterých jsme odhady extra- hovali, způsobují rozdílnost těchto odhadů. Na základě výsledků naší analýzy víme, že hlavními faktory způsobující tuto rozdílnost je intenzita zaměstnání, tedy kolik hodin týdně student stráví v práci a vlastnosti studentů. Pokud student věnuje...
Testová úzkost v kontextu maturitní zkoušky
Slavík, Radovan
Tato práce se zabývá problematikou testové úzkosti u žáků středních škol v ČR v kontextu maturitní zkoušky a jejím vlivem na celkovou školní úspěšnost u této zkoušky. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu realizovaného ve školním roce 2017/2018 na vzorku 439 žáků šesti pražských středních škol. Cílem studie bylo ověřit model testové úzkosti založený na Lazarově transakčním modelu stresu, Ellisově kognitivním modelu A-B-C a na dílčích navazujících modelech dalších autorů (např. Hodapp či Rost). Teoretický model užitý v rámci tohoto výzkumu tedy přistupuje k testové úzkosti jako k formě stresové reakce sestávající ze tří postupných kroků, kterými jsou: (A) spouštěč ve formě testové situace; (B) kognitivní hodnocení a (C) emoční a behaviorální dopady, jejichž součástí je školní (ne)úspěšnost. Kroky B a C se nadále skládají z dílčích komponent a výstupů. Kvantitativní data, která byla sebrána za využití široké testové baterie osmi sebeposuzujících dotazníků, anamnestického dotazníku a objektivních výsledků maturitní zkoušky umožnila hlubší statistické zpracování. Za využití Spearmanova korelačního koeficientu, faktorové analýzy a vícenásobné lineární regresní analýzy se podařilo snížit celkový počet položek původního teoretického modelu, a zároveň mezi těmito položkami odhalit vzájemné vazby a ověřit...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.